Ble

Mala som dnes indické jedlo. Extrémne mi chutilo. Ale už asi 8 hodín s ním moje telo bojuje. A myslím, že tak trochu prehráva.

Asi hodinu po tom, ako som dojedla, som začala pociťovať pichanie v hrudníku. Viem, že sa u mňa takto zvykne prejavovať nadúvanie, dala som si teda niečo proti nemu. Snažila som sa aj hýbať, ale von som sa ísť bála. Bolela ma celá vrchná časť trupu, nemohla som sa ani poriadne vystrieť. Tak som iba trochu chodila sem a tam po hotelovej izbe, podchvíľou si ľahla, potom sadla, počúvala som hudbu, podcast, čítala si, hrala solitaire s naozajstnými, fyzickými kartami. Asi po dvoch hodinách som sa už odhodlala ísť von, odvtedy cítim, ako to jedlo mnou prechádza. Stále to vo mne buble na inom mieste.

Proste... ja si už asi prosím hadičku priamo do žalúdka s kašičkovým jedlom bez chuti a so všetkými živinami. Lebo prisahám, že čokoľvek zjem, moje telo má so spracovaním problém. Za 3 dni som zjedla celý blister Degasinu a vlastne mi to ani príliš nepomohlo. Ale bez neho by to zrejme bolo horšie. Ja fakt nemám nervy na to, aby som sa stravovala ešte vyberavejšie ako už aktuálne. Už teraz nejem veľa vecí a je možné, že sú to akurát tie, ktoré by mi nerobili až tak zle. Ale ako sa prinútiť skúsiť ich? A odkiaľ sa vôbec zobralo, že moja tráviaca sústava nie je schopná normálne fungovať, iba ustavične vytvárať plyny z čohokoľvek, čo jej dám? Čo odo mňa chce?

Už som sa raz tieto problémy snažila začať riešiť so svojou obvodnou lekárkou, ale akurát ma poslala k alergológovi, nechať si spraviť testy na potravinové alergie. No k tomu som sa nikdy nedostala. Lebo môj alergológ príliš vyzerá, že na mňa vôbec nemá čas. Uňho som rada, že som schopná vybaviť si raz za rok lieky proti alergii na rastliny. Riešiť s ním toto zažívacie peklo zrejme nezvládnem. A aj tak si myslím, že by som s tým skôr mala ísť ku gastroenterológovi. Nech do mňa kľudne aj pichne hadičku, aspoň budem mať zážitok. A nebudem musieť pracovať.

Som na tom veľmi zle, keď by som si radšej dala tour de preventívne prehliadky, endoskopiu a možno aj vytrhnúť druhú osmičku, len aby som nemusela ešte tak mesiac pracovať? Mám dovolenku a už teraz myslím na deň, kedy sa budem musieť vrátiť do práce. A chcem, aby  neprišiel.

Trávenie ovplyvňuje náladu, nálada ovplyvňuje motiváciu k čomukoľvek. Dojebané črevá znamenajú neschopnosť fungovať v akejkoľvek kapacite. (Vedecky nepodložené.)


Nea