Nechápavosť

Jediná vec, ktorú som sa snažila povedať ti, bolo, že ako jeden človek nezvládam jednu oblasť testovať manuálne a zároveň k nej vytvárať a udržiavať automatizované testy. A ty namiesto toho, aby si moje manuálne testovanie iba dal niekomu inému, si si vymyslel rozdelenie, ktoré manuálnym testerom pridá automatizérsku prácu a automatizérom manuálnu. Akože prepáč, ale wtf.

Čo ti z vlastnej skúsenosti viem povedať, a zároveň dôvod, prečo som do toho vôbec začala rýpať, je, že keď človek manuálne testuje, na automatizáciu mu zvyčajne príliš nezostáva čas. Preto neviem, prečo by si chcel, aby automatizéri prestali stíhať svoju prácu. (A manuálni testeri vlastne tiež.) Zdieľanie znalostí je dobrý nápad, ale nech sa jedná o zdieľanie v rámci oddelených skupín - skupiny automatizérov; a skupiny manuálnych testerov. Automatizéri samozrejme musia do istej miery vedieť veci klikať ručne, ale gro znalosti o tom, ako sa má klikať (a možno aj prečo), by mali poskytnúť manuálni testeri. A manuálni testeri by mali vedieť, aké automatizované testy existujú pre ich oblasť, ale udržiavať by ich mali automatizéri. Manuálni testeri navzájom by sa mali vedieť do istej miery zastúpiť a automatizéri navzájom by sa mali vedieť do istej miery zastúpiť. A možno automatizér jedného manuálneho testera plus iný manuálny tester by mali vedieť plne zastúpiť chýbajúceho manuálneho testera. Práve preto by mali podľa mňa byť manuálny tester a automatizér pre jednu oblasť primárne DVAJA rôzni ľudia. Nie jeden. A nie traja. Ani viacerí. Iba v tom prípade vie ísť o peknú priamočiaru úzku spoluprácu dvoch náhľadov, čo je myslím si, tak presne akurát.

Viem, že to vidíš z iného pohľadu ako ja a možno má tvoj návrh nejakú použiteľnú časť... ale zatiaľ mám pocit, že sa snažíš veci iba pokaziť, rozdeliť nás a úplne ignorovať, čo sa ti snažíme povedať.

Nea