Sny

Snívalo sa mi, že som vypadla z okna. V tom sne som padala dlhšie, ako som očakávala a namiesto toho, aby som vrieskala, som iba bola ticho a tesne pred pádom som zvískla od radosti. Akoby som bola na kolotoči.

Pocítila som niečo ako dopad, samozrejme betónový chodník bol iba v mojej hlave, ale neprekvapilo by ma, keby som sa počas toho sna švacla do vankúša. Lebo pri tom dopade v sne som mala presne taký pocit, akoby som namiesto niečoho tvrdého pristála na vankúšoch. V tom sne som sa tešila na to, že dopadnem, ale zrejme som si uvedomovala, že to nie je naozaj. Tak ako keď som v sne pod vodou, dokážem si povedať, že môžem dýchať. Lebo to nie je naozaj. Ani tento pád nebol naozaj, v tom sne som sa prebudila a rekapitulovala si, čo sa stalo. Boli tam aj iné veci, ktoré si už príliš nepamätám, ale predstava o mäkkom dopade na chodník vo mne zotrvala.

V snoch môžem prežiť veci, ktoré by ma naživo zabili. Občas mám svoje sny celkom rada.

Džejn.