Bezsenné prázdno

myslím si, že by mi chýbal

vietor vo vlasoch

a chuť obľúbeného jedla

(hocijakého jedla)

a objatia tých správnych ľudí

a rozhovory o ničom a vlastne

úplne o všetkom


vôňa kávy

novej knihy

mužského parfumu

šteklenie vlniek na nohách

aj potôčiky sĺz na tvári


avšak na druhej strane

ako mi môže chýbať niečo

o čom neviem

že sa niekde

práve odohráva?

bez vedomia nemám poňatia

že sa svet ďalej hýbe

bezo mňa

a presne to vedomie je niečo

čoho by som sa občas rada vzdala

na viac ako pár hodín každú noc


prosím si bezsenné prázdno

plynutie času

bez toho, aby som o tom vedela

bez toho, aby som ho cítila

bez toho, aby som musela zamestnávať svoju pozornosť

vecami a činnosťami

navrhnutými tak, aby zahnali nudu

ten zvláštny pocit chvenia

kedy neobsedím na jednom mieste

aj keď by som možno chcela

nedokážem si užiť ničnerobenie

so zapnutou mysľou a pretekajúcimi sa

myšlienkami v nej